29 lipca 2025
Twoja organizacja wspiera osoby potrzebujące? Dołącz do programu FEPŻ 2021-2027!
Federacja Polskich Banków Żywności zaprasza organizacje społeczne i lokalne instytucje do współpracy w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021–2027 (FEPŻ) oraz na szkolenie z obsługi systemu BEZ@, które pomoże realizować program w obecnym roku kalendarzowym, jak też przygotować się do udziału w najbliższej edycji w roku 2026.
Wspierasz osoby w trudnej sytuacji? Zostań OPL!
Poszukujemy organizacji, które jako Organizacje Partnerskie Lokalnie (OPL) będą wspierać realizację Programu na poziomie lokalnym – przekazując żywność i prowadząc działania włączające społecznie. Wspólnie docieramy do osób najbardziej potrzebujących w całej Polsce.
OPL mogą zostać organizacje niedziałające w celu osiągnięcia zysku, które mają w swoich statutach pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej. Mogą to być m.in.:
- stowarzyszenia, fundacje,
- kościelne osoby prawne lub kościelne jednostki organizacyjne,
- samorządowe jednostki organizacyjne,
- ochotnicze straże pożarne,
- koła gospodyń wiejskich.
Aby wziąć udział w Programie należy spełnić określone kryteria, m.in.:
- prowadzić działania non-profit na rzecz osób potrzebujących,
- mieć zdolność do prowadzenia dystrybucji żywności i działań wspierających,
- prowadzić ewidencję księgową i magazynową żywności,
- mieć doświadczenie lub współpracować w zakresie działań włączających społecznie.
Dodatkowe informacje są na stronie: https://fepz.bankizywnosci.pl/administracja/
Poznaj BEZ@!
BEZ@ (Bankowa Ewidencja Zasobów @dministracyjnych) to aplikacja internetowa, która wspiera organizacje partnerskie w realizacji Programu FEPŻ 2021–2027. To narzędzie pozwala m.in. na:
- uproszczenie i usprawnienie realizacji obowiązków administracyjnych dla organizacji partnerskich realizujących program;
- skrócenie czasu przygotowania obowiązkowej dokumentacji przez organizacje partnerskie wynikającej z Programu oraz Wytycznych;
- szybką analizę danych i przygotowanie dedykowanych raportów dotyczących beneficjentów programu, wsparcia żywnościowego i zrealizowanych działań towarzyszących;
- automatyczne przygotowanie sprawozdań z realizacji dystrybucji artykułów spożywczych i działań towarzyszących na wszystkich poziomach realizowanego programu;
- komunikację i widoczność realizowane zgodnie z zasadami Funduszy Europejskich.
6 sierpnia weź udział w bezpłatnym szkoleniu z BEZ@
Jednocześnie Banki Żywności zapraszają na szkolenie z obsługi aplikacji BEZ@, które odbędzie się online w dniu 06.08.2025 (środa) o godz. 11:00 na platformie Microsoft Teams.
🔗 LINK DO SPOTKANIA: LINK
Szkolenie skierowane jest zarówno do obecnych użytkowników aplikacji, jak i do osób planujących rozpoczęcie pracy z BEZ@ w ramach kolejnej edycji w roku 2026.
Podczas spotkania zostaną omówione następujące moduły:
- Odbiorcy końcowi – wraz z nowościami wdrożonymi w okresie 05–07.2025,
- System magazynowy OPL,
- Paczki i posiłki – w tym m.in.:
- podział proporcjonalny,
- generowanie wydań dla konkretnych osób.
- Raporty – nowe możliwości generowania, m.in.:
- monitoring dystrybucji,
- załącznik nr 4 (w dwóch wariantach),
- załącznik nr 2 (w dwóch wariantach) itd.