
BEZ@ [Bankowa Ewidencja Zasobów @dministracyjnych] jest odpowiedzią na potrzeby organizacji partnerskich regionalnych [OPR] i lokalnych [OPL], realizujących zadania Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027.
Jest to system informatyczny w postaci aplikacji WEB zastępujący dotychczasowe narzędzie w postaci pliku Excel “MAŁY POMOCNIK”, który był narzędziem wspierającym OPL i OPR w POPŻ, i cieszył się ogromnym zainteresowaniem.
BEZ@ to, dedykowany system informatyczny wspierający codzienną pracę organizacji partnerskich. Ma funkcję wynikową na każdym poziomie realizowanych procesów ewidencyjnych, informacyjnych, administracyjnych, magazynowych i sprawozdawczych zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej zwanych [dalej Wytycznymi].
Jej efektem będzie:
- uproszczenie i usprawnienie realizacji obowiązków administracyjnych dla organizacji partnerskich realizujących program;
- skrócenie czasu przygotowania obowiązkowej dokumentacji przez organizacje partnerskie wynikającej z Programu oraz Wytycznych;
- szybka analiza danych i przygotowanie dedykowanych raportów dotyczących beneficjentów programu, wsparcia żywnościowego i zrealizowanych działań towarzszących;
- automatyczne przygotowanie sprawozdań z realizacji dystrybucji artykułów spożywczych i działań towarzyszących na wszystkich poziomach realizowanego programu;
- komunikacja i widoczność realizowane zgodnie z zasadami Funduszy Europejskich.
Nasza aplikacja została zaprojektowana z myślą o tym, by Twoja codzienna praca była łatwiejsza. Dzięki nowym funkcjonalnościom BEZ@ wspiera administracyjną obsługę Programu FEPŻ 2021–2027.
Dziękujemy za Twoje zaangażowanie i zapraszamy do korzystania z BEZ@! To więcej niż aplikacja – to Twój partner w codziennej pracy na rzecz osób potrzebujących. Razem możemy więcej!
WAŻNE !
- BEZ@ jest aplikacją mającą na celu wsparcie administracyjne organizacji partnerskich w codziennej pracy w ramach wspólnie realizowanego programu FEP 2021-2027.
- Zapoznaj się z Polityką Bezpieczeństwa informacji i dokumentacji elektronicznej w FPBŻ w ramach FEPŻ oraz Instrukcją Obsługi BEZ@ i korzystaj z aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem.
- Twoim loginem jest adres e-mail. WAŻNE! Nigdy nie przekazuj haseł do BEZ@ osobom trzecim – obowiązuje zasada 1 osoba = 1 login = 1 hasło.
- Jesteś użytkownikiem aplikacji, a więc także ponosisz odpowiedzialność za bezpieczeństwo danych osobowych odbiorców końcowych pomocy żywnościowej.
- Pamiętaj, o zachowaniu tajemnicy. Dane zawarte w aplikacji są poufne!
- W przypadku naruszenia danych osobowych osób potrzebujących natychmiast poinformuj Bank Żywności z którym współpracujesz.
- Korzystaj z przeglądarki CHROME lub EDGE wpisując adres strony internetowej www.beza.bankizywnosci.pl
- Jeśli masz problemy techniczne skontaktuj się z Bankiem Żywności z którym współpracujesz lub wyślij wiadomość na adres e-mail: beza@bankizywnosci.pl
- Masz pomysł na rozwój aplikacji? Podziel się nim! Twoje pomysły to szansa na lepszą i efektywniejszą pomoc osobom potrzebującym.
DOKUMENTY DO ZAPOZNANIA SIĘ:
- INSTRUKCJA OBSŁUGI aplikacji BEZ@ z dnia ………
Na początku był MAŁY POMOCNIK teraz będzie BEZ@
MAŁY POMOCNIK to stworzone w 2016 roku narzędzie ewidencyjno-sprawozdawcze opracowane na bazie arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel. Głównym celem powstania MAŁEGO POMOCNIKA było wsparcie Organizacji Partnerskich Lokalnych w procesie dokumentowania oraz administracyjnej obsługi zadań w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020. Pomysłodawcą i Twórcą “Małego Pomocnika” był Pan Marek Mikuś, ówczesny Prezes Fundacji Równi Wobec Życia, która wraz z Bankiem Żywności w Krakowie prowadziła dystrybucję na rzecz osób najbardziej potrzebujących. Początkowo było to narzędzie stworzone głównie z myślą o usprawnieniu administracyjnej pracy organizacji Pana Marka, jednakże Bank Żywności w Krakowie, dostrzegłszy potencjał tego narzędzia, postanowił – za zgodą jego Autora i Pomysłodawcy – udostępnić MAŁEGO POMOCNIKA Organizacjom Partnerskim z województwa małopolskiego. Narzędzie MAŁY POMOCNIK spotkało się z dużym zainteresowaniem Lokalnych Organizacji.
W roku 2018 informacja o MAŁYM POMOCNIKU dotarła do Federacji Polskich Banków Żywności. Zainspirowani funkcjonalnościami narzędzia za zgodą Pana Marka oraz Banku Żywności w Krakowie rozpoczęliśmy dystrybucję MP do wszystkich Banków Żywności w całej Polsce z intencją dalszego udostępniania tego narzędzia OPL-kom współpracującym z Bankami Żywności. Na pierwszym etapie z MP skorzystało około 200 OPL. Wspólnie z Panem Markiem przygotowaliśmy kilka wersji MAŁEGO POMOCNIKA, w tym wersję online. MP rozrastał się w kolejne funkcjonalności i moduły – zgodnie z potrzebami naszych Partnerów. Równolegle następowały zmiany w wizualizacji MENU oraz poszczególnych zakładek [MP]. Ku radości nas wszystkich informacja o narzędziu rozprzestrzeniała się szybko wśród organizacji współpracujących z Bankami Żywności. Na koniec realizacji POPŻ PP 2021 Plus tj. we wrześniu 2023 roku z MAŁEGO POMOCNIKA korzystało prawie 1000 Organizacji Partnerskich z całej Polski.
Pytania i odpowiedzi
Sekcja w budowie